Ny termin, nya vänner, nya skratt

Hejsan alla läsare. Idag var första skoldagen efter jullovet och jag var inte så jättepepp på att gå till skolan men när pappa väckte mig kl 6.00. Jo ni läste rätt klockan sex! Jag gick upp cirka sju timmar tidigare idag än jag gjorde igår.
Jag var väldigt trött när jag satt på bussen till skolan och det kändes inte bättre när jag kom på att första lektionen var franska som  inte riktigt är mitt favoritämne. När jag kommer in i klassrummet så möts jag av min käre vän Jonathan Lindstén som ger mig fingret, det långa fingret, vilket inte var så trevligt men jag vet att han bara skojar med mig så det var lugnt. lektionen var ganska seg och tråkig, men när vi ska översätta texten som vi ska ha i läxa till nästa vecka så vände kronan från klave till krona. Det blev helt plötsligt en väldigt rolig lektion och detta på grund av att jag och Jonathan är så förskräkligt dåliga på översätta texter från franska till svenska. Så istället för att försöka slå upp orden vi inte kunde i en ordbok hittade vi på egna översättningar som självklart blev väldigt roliga.
Efter franskalektionen så hade vi lite rast där vi bara hände vid skåpen och såg coola ut. Efter rasten skulle vi ha svenska och då fick vi även träffa våra tre nya klasskamrater. Det känns väldigt roligt att tre nya människor ska börja i våran klass och bidra med deras syn på livet. Det är två tjejer och en kille och deras namn är Emilia, Jill och Linus. Emilia och Jill har jag aldrig träffat förut men det ska bli kul att lära känna dem eftersom att jag fått ett så bra första intryck. Linus däremot känner jag ganska bra eftersom att vi spelar i samma fotbollslag och han är en väldigt trevlig och rolig person.
Dagen fortsätter och nästa lektion var matte och där hände inget speciellt.
Efter matten var det dags för lunchrast, min favoritstund på dagen. det var faktiskt god mat också, någon kycklinggryta och ris. efter att vi ätit klart hade vi en väldigt lång rast och vi var väldigt uttråkade så jag, Tim och Fadi försökte mula Amanda och filma det, men eftersom att Amanda är en ganska snäll tjej så kom vi på att det skulle vara ganska taskigt att göra det så vi gjorde inte det. Efter luchrasten var det bara engelska kvar och det gick väl sådär.
Nu så ska jag snart äta lite mat och senare på kvällen så ska jag åka in till stan för att träna fotboll utomhus på Rosvallas konstgräs. Det kommer bli lite kallt och blåsigt men väldigt roligt eftersom att det var så länge sedan vi var ute och tränade. så nu ska jag gå och packa färdigt väskan, leta fram fotbollsskorna, och tagga till träning.
/Henke Lamberg

Broe's before hoe's unless the hoe's have no clothes. Peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0